Una guia introductoria i ràpida per saber com aconseguir trànsit de visitants cap al teu web

Com puc fer arribar visitants cap al meu web?

Aconseguir visitants cap el teu web és el teu objectiu més important un cop el disseny està fet.

Bàsicament hi ha dos maneres d’aconseguir visitants per a la teva web:

  1. Pagant anuncis (PPC) o espais promocionals de lloguer en altres webs.

  2. De franc. Aconseguint que els principals cercadors i mitjans socials es fixin en els contiguts del teu web i els publiquin i promocionin en webs com Google, Yahoo i Facebook, etc.

Quan la pàgina web està en funcionament, seria normal què fora visitada pels possibles clients i a partir d’aquesta premissa, poder contactar amb ells o vendre’ls productes o serveis directament des del web. Bonica premissa però res més lluny de la realitat.

Posicionament SEO - Transit web a Cool Web Design


A causa del boom d’Internet tant a nivell social com empresarial,
la xarxa s’ha saturat de pàgines web que competeixen unes amb altres i que els cercadors les posicionen en funció d’uns paràmetres de rellevància (que realment només els cercadors coneixen) basats en els continguts de les pàgines indexades, els termes de cerca (les famoses paraules clau), els enllaços procedents d’altres webs cap a la pròpia (també coneguts com backlinks) i ara també és rellevant (a causa de l’explosió dels Mitjans Socials) l’activitat i la generació de continguts realitzats en tots els Mitjàns Socials (sobretot en els principals): Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Google+, Flicr per citar alguns.


Un altre factor determinant per donar major rellevància a la teva pàgina web és l’antiguitat dels continguts, la continuïtat (intensitat periòdica) en la seva publicació i la qualitat dels mateixos, aquesta última (la qualitat del contingut) ve determinada per l’impacte d’aquests continguts a Internet.


Com pòden mesurar els motors de cerca (Search Engines), també coneguts com Spiders (Aranyes) la qualitat dels continguts que es publiquen a la Xarxa?


Els cercadors d’Internet (Google, Yahoo i Bing) són Programari (software) basat en “algoritmes semàntic-matemàtics” i com a tal no tenen la capacitat de discernir quin contingut és de més “qualitat”, per això els cercadors han introduït un nou paràmetre (a més dels indicats) basat en l’èxit d’un contingut publicat a Internet, o sigui quina gent comparteix la teva web o pàgina en altres webs o als Mitjans Socials.


Aquest paràmetre està basat en “l’impacte d’un contingut en els Mitjans Socials”.
Per exemple, Google (principal cercador al nostre país amb un 89% de quota de mercat) analitza la publicació d’aquests continguts i dóna més rellevància si a més aquests, també es distribueixen a través dels Mitjans Socials i tenen algun tipus d’impacte entre els usuaris.


Això és important, fins al punt en què
Google va crear la seva pròpia xarxa social (Google +).
En resum, un contingut de “qualitat” generarà un impacte en les xarxes socials (vídeos, fotos, textos, enllaços a webs), perquè quan alguna cosa ens agrada, els compartim amb els altres.


Aquesta forma de compartir es manifesta de dues maneres:

  1. Una de les formes de valorar la rellevància dels continguts està en la quantitat de (backlinks) “enllaços de tornada” cap a la teva pàgina web procedents d’altres pàgines web i dels Mitjans Socials.

  2. La altra és que el teu perfil “Social”, la teva “marca” tingui un impacte notable i mesurable de com sol aparèixer en aquests mitjans: Seguidors, amics, m’agrades, +1 s, tuits, vídeo sharings i visualitzacions, fotos compartides, etc. Aixó fa que Google i els cercadors et qualifiquin com a “authority site” (la web de “l’expert o de l’autoritat” del sector).


Tant Google com altres cercadors valoren molt i donen alta rellevància al fet que altres webs i Mitjans Socials enllacin directament cap a la teva pàgina web, això juntament amb la creació i publicació periòdica de continguts, fa que Google determini on va a posicionar la vostra pàgina web.


Així, quan algú en el seu cercador escriu per exemple: “pernil ibèric” o “pernil de glà” perquè està buscant informació o webs que tinguin continguts relacionats amb aquestes paraules, Google ens oferirà milers, o centenars de milers de pàgines on podem obtenir informació relacionada amb aquestes paraules que hem buscat.


La pregunta és:


Estarà nostra pàgina en primer lloc? A la primera pàgina? o en el lloc 1.567.431?
Hi ha paraules claus que competeixen amb milllons d’ofertes d’informació, altres paraules tenen molta menys competència.

Hi ha 2 formes bàsicament de millorar el posicionament:

  1. Aumentar la rellevància d’una web per la qualitat i periodicitat de la publicació de continguts en la pròpia web i en els Mitjans Socials. (Recomanat per Google)

  2. Conseguir enllaços de tornada (backlinks) cap a la pròpia web, ja sigui comprant-los, intercanviant-los o mitjançant campanyes automatitzades d’enviament de backlinks.


El mètode 2 és el més ràpid per posicionar una web a curt termini, però infringeix les normes de Google i quan aquest ho detecta, penalitza la web desindexan-la dels seus llistats (No recomanat òbviament). Google només premia els “enllaços de tornada” (backlinks) que es generen d’una manera natural a causa de la qualitat i rellevància dels continguts publicats Online.


Un altre handicap és que aquests enllaços, amb el temps es “trenquen o es perden”, llavors deixen d’apuntar cap a la nostra web i perdem rellevància en la mateixa proporció en què els anem perdent, de vegades gairebé immediatament. Per això les campanyes de posicionament amb baclinks, cal fer-ne contínuament amb una periodicitat alta.


Com establir un posicionament natural, sòlid i estable en els cercadors?


Creant continguts de qualitat. Generar continguts porta temps, però té com a recompensa, aconseguir un bon posicionament a mig i llarg termini, amb un gran avantatge: Els continguts romanen sempre Online (al nostre web i en els Mitjans Socials) aquests continguts amb enllaços cap a al nostre web, on hi són (permanent ment) per donar-nos rellevància.


Amb el pas del temps aquesta rellevància s’incrementa, multiplicant així el seu valor. Google dóna una gran rellevància a l’antiguitat, periodicitat, constància, consistència i qualitat del publicat. Perquè només “la qualitat dels continguts” genera un impacte a la xarxa, mesurable i quantificable.


Un altre factor importantíssim a tenir en compte, és que la generació periòdica de continguts de qualitat, millora la imatge de “marca” a la xarxa i ens fa aparèixer com “experts en el sector” i convertèix la nostra marca en “l’autoritat en què es pot confiar” per part dels usuaris.


Tots sabem qué tenir una “marca” reconeguda (branding) a Internet (com en altres mercats) facilita moltíssim les vendes i els contactes amb els nostres possibles clients Online.

Si tot aixó sembla una tasca molt feixuga, sempre es pot demanar algú qué ho faci per a la teva empresa. Aleshores el trànsit ja no és de franc (mai ho és) perqué encara qué ho fem nosaltres mateixos, el temps també son diners.

I si no, no hi ha res com comprar trànsit de visitants cap al teu web, via anuncis de Google, Facebook, Twitter i d’altres webs adients. Aquest anuncis poden ser del tipus PPC (pay per click) o be anuncis de lloguer a webs amb moltes visites. Amb l’únic objectiu de redirigir els seus visitants cap el teu web.

Etiquetes: , , , , , , , , , ,
sitemap