COM PROMOCIONAR-TE ALS MITJANS SOCIALS I OBTENIR RESULTATS?

Estratègies útils perquè les empreses puguin interactuar amb èxit amb els Mitjans Socials.

 

Per atreure al públic que segueix els mitjans socials (Social Media), tipus Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube i la resta de la Blogosfera (fòrums inclosos), dóna’ls tota la informació que els agradaria conèixer de la teva empresa o negoci.

 

M'agrada Cool Web DesignPrimer has de dedicar temps a observar acuradament, com interactua la gent en els mitjans socials. Com interactuen els uns amb els altres, a les webs socials i llavors, seguir el seu exemple.

Aleshores, una cop sents que estàs a punt de fer el salt i ficar-te a conversar amb la gent, has de proveir-los amb molt bons consells (gratuït) i amb molta informació útil i interessant, de tal manera que les persones puguin apreciar la teva aportació.

Quin tipus d’informació valoraran aconseguir de tu?
Aquí tens algunes idees:

  • Informació sobre la empresa i la seva missió. Comparteix qui ets, qui sou, com vareu començar en la vostra industria o sector, la vostra passió pel que feu i perquè ho feu.
  • Dona Info a l’estil “Relacions Publiques”. Emfatitza el llançament de nous productes, els beneficis i característiques dels nous productes o serveis, de les aparicions als mitjans de comunicació i dels premis o reconeixements assolits.
  • Dona detalls del servei d’atenció als clients. Penja informació de com resoldre problemes habituals, butlletins sobre els productes i serveis, soluciona-dors de problemes, les millors utilitats i practiques, entrenaments i informació “extra” de com usar el producte. No tinguis por de resoldre problemes públicament (si ells l’han fet públic, es clar) Es bo pels clients, saber que esteu darrere del producte donant-li suport i preparats per atendre els problemes.
  • Testimonis de clients (amb permís) Comparteix histories de persones que han tingut experiències positives usant els teus productes, o que han superat algun problema o dificultat gracies al teu producte. Una recomanació pública dels teus clients, val el seu pes en or.
  • Continguts divertits. Penja jocs, concursos, fotos divertides o vídeos relacionats amb el teu producte o servei o amb el vostre sector.
  • Tractes preferents. Crea ofertes, només pels teus “amics” dels mitjans socials, però per favor, no facis una gran campanya de llançament. N’hi ha prou amb un enllaç amb un codi de descompte, deixa que la gent s’ho parlin entre ells.
  • Fes recerca, enquestes i demana opinions. Preguntes, votacions populars, enquestes dirigides cap a la teva comunitat o clients, poden ser una gran manera d’obtenir dades sobre el teu mercat, comentaris sobre el producte o servei, i molta informació, del camí cap on tindrien que adreçar-se el teu negoci.
  • Consell d’expert. Manifestat com expert en el teu sector, tot responent a preguntes comunes i oferint informació d’utilitat, tant a clients, com a grups i en reunions amb empreses del teu sector econòmic. Això no vol dir que cada resposta vagi lligada a vendre un producte teu (incloç si el teu producte es la millor solució, no ho facis) Primer tens que guanyar la seva confiança, desprès ja els adreçaràs cap la venda del teu producte, d’una forma natural.
  • El que penses de la teva industria. Comparteix les teves pròpies idees o el que penses, sobre el teu sector econòmic i escriu-lo al blog, a fòrums o grups de noticies. Endega discussions sobre temes que realment consideres importants i demana opinions, anima a la gent a compartir el seu parer a traves del blog.

Tingues present, que molta gent busca en les webs dels mitjans socials, ja sigui per comprar productes o serveis, trobar informació i solucions però valorant molt positivament a aquelles empreses que donen informació valuosa i una bona comunicació.

Tard o d’hora, les recomanacions teus clients i seguidors (fans) als seus “amics”, donarà a la teva presència en els Mitjans Socials, una reputació sòlida, et farà estar a la part alta de la llista.

Recorda que la clau de l’èxit per fer màrqueting en els mitjans socials és, escoltar primer, respondre positivament mantenint “converses” constantment, amb tothom i sense menystenir cap consulta, queixa o comentari.

Etiquetes: ,
sitemap